- Balbínova 255/7, 400 01 Ústí nad Labem 1
- +420606248978
- mksafework@email.cz
Popis
Třetí zlatá mince série Klondike Gold Rush (Zlatá horečka na Klondike), je věnována
Cestě zlata (Passage for Gold) 2023.
Ryzost zlata je 999,99/1000 - .99999 - pětidevítková mince !
Mince je zalitá v plastové kartě, která slouží i jako certifikát.
Třetí zlatá mince nejryzejších zlatých mincí na světě s ryzostí 99,999% sběratelské série
Klondike Gold Rush byla vyražena z 1 unce ryzího zlata podle nejpřísnějších standardů Kanadské
královské mincovny.
Motivem mince je parní lokomotiva na úzkokolejné železnici White Pass & Yukon Route (WP&YR).
175 kilometrů dlouhá železnice byla dokončen v roce 1900 a stala se důležitou spojnicí mezi pobřežím
Skagway na Aljašce a Whitehorse v Yukonu. Vedle lokomotivy jsou hledači zlata během Zlaté horečky
na Klondiku. Součásstí designu je bezpečnostní značka mince - mikrogravírovaná značka
javorovéhoh listu ve středu dolní části mince. Na minci je dále označení roku vydání mince „23",
je zakomponováno do motivu javorového listu a je viditelné při zvětšení. Nechybí označní
ryzosti a hmotnosti „1 OZ OR PUR" a „99999" a vydávající země „CANADA".
Zadní stranu mince zdobí portrét královny Alžběty II. od Steva Hepburna, nominální hodnota
„200 DOLLARS" a latinský nápis „D.G.Regina" (Z milosti Boží, královna), který je typický pro
kanadské mince.
Mince je zalitá v unikátním obalu velikosti kreditní karty, který slouží zároveň jako certifikát pravosti
a ryzosti a je podepsaný hlavním auditorem RCM na zadní straně karty.
Během zlaté horečky na Klondiku (1896-1899) putovali prospektoři za zlatým pokladem stezkami plnými
nebezpečí a trýznivých zážitků. V květnu roce 1898 byla zahájena stavba úzkokolejky, která propojila pobřeží
Skagway se zbytkem světa. Důležitá spojnice White Pass & Yukon Route stoupá z hladiny moře napříč velmi
obtížnému terénu do téměř 3000 stop za pouhých 20 mil, má strmé sklony téměř 3,9% a úzké zatáčky. Stavba
dvou tunelů, četných mostů a kozlíků a celé železnice probíhala za každého počasí, v kruté zimě s hustým
sněhem a teplotami až 60 stupňů pod nulou. K překonání obtížného terénu a dokončení „Scenic Railway
of the World“, nejstrmější železnice v Kanadě, bylo zapotřebí více než 35 000 pracovníků a 450 tun výbušnin
k proniknutí drsným terénem.Tento zázrak ze dřeva a oceli se náklay vyšplhal k 10 mil. USD. Železnice WP&YR
výrazně zkrátila cestu zlata i cestujících z Yukonu do vnitrozemí a zjednodušila tak tok zboží.
Tato trvalá připomínka éry zlaté horečky na Klondiku připravila díky zběsilému hledání bohatství cestu
pro Yukon, aby se připojil ke Kanadské konfederaci, čímž se Kanada stala jedním z největších světových
producentů zlata. Zlatá horečka na Klondiku nevyhnutelně změnila krajinu i životy původních obyvatel v této oblasti.